Daniel Steegmann Mangrané

“We are nature. I don’t think nature as external to us or like a background for human activities. We need to urgently overcome this traditional and ontological division that modern thought has created”

W Hangarze Bicocca, Milano,  ponad dwadzieścia instalacji artystycznych, tworzonych od 1998r przez Daniela Steegmanna Mangrané angażuje zwiedzających  w poszukiwania estetyczne poświęcone tematyce złożoności ekologicznej. Daniel Steegmann Mangrané mieszka i tworzy w Rio de Janeiro, ukończył studia plastyczne EINA oraz szkołę fotografii GrisArt w Barcelonie;   pozostaje pod wypływem brazylijskiego NeoConcretismo, ruchu z lat 60, w którym dzieło sztuki pobudza zmysły i jest powiązane z przedmiotem partycypacyjnym, ciałem widza. Daniel bada teorie opierające się na koncepcji  kosmologii  indiańskiej, gdzie aspektem jednoczącym wszystkie żyjące istoty jest ludzkość. W pracach wykorzystuje rysunek, instalację, fotografię, rzeźbę, film, wideo, hologramy i rzeczywistość wirtualną, celem stworzenia precyzyjnych założeń stymulujących określoną atmosferę.

Artykuł w klimacie geopoetyki i filozofii : „A Leaf – Shaped Animal Draws The Hand”, oczekuje na publikację.