Magazyn FORMAT nr 84 „A Leaf – Shaped Animal Draws The Hand”

“We are nature. I don’t think nature as external to us or like a background for human activities. We need to urgently overcome this traditional and ontological division that modern thought has created”

Daniel Steegmann Mangrané mieszka i tworzy w Rio de Janeiro, ukończył studia plastyczne EINA oraz szkołę fotografii GrisArt w Barcelonie; pozostaje pod wypływem brazylijskiego NeoConcretismo, ruchu z lat 60, w którym dzieło sztuki pobudza zmysły i jest powiązane z przedmiotem partycypacyjnym, ciałem widza. Daniel bada teorie opierające się na koncepcji kosmologii indiańskiej, gdzie aspektem jednoczącym wszystkie żyjące istoty jest ludzkość. W pracach wykorzystuje rysunek, instalację, fotografię, rzeźbę, film, wideo, hologramy i rzeczywistość wirtualną, celem stworzenia precyzyjnych założeń stymulujących określoną atmosferę.

Jesteśmy istotą warunkowaną biologicznie i potrzebujemy do życia określonego, niezdegradowanego poprzez nadmierną eksploatację, środowiska. Nasz dzisiejszy obraz natury jest po części obrazem nas samych. To zatruty i bardzo smutny obraz, pełen niezrozumienia i samotności. Nie tylko filozofów i artystów trapi niepokój o przyszłość. Wyrazem tej troski może być wystawa w Mediolanie w Hangar Bicocca. Ponad dwadzieścia instalacji artystycznych, tworzonych od 1998r przez Daniela Steegmanna Mangrané angażuje zwiedzających w poszukiwania estetyczne poświęcone tematyce złożoności ekologicznej.

Dział KONTAKTY;  Strony 86-88;  Maj 2020r